محراب حروف

این اثر نمایشی است از معماری هندسی کلمات؛ ردیف کتیبه‌ها که محرابی از حروف را ساخته‌اند؛ جلوه‌گاهی از کتابت کلمات به خط کوفی در فضای قدسی محراب.

به دست

مسعود صفار

توضیحات

تابلو نقاشی محراب حروف اثر نقاشی‌خط مسعود صفار  است که با تکنیک جوهر ضد آب و اکریلیک روی ورق طلا کار شده است. ابعاد این تابلو نقاشی 90*120 سانتی‌متر است.

این اثر نمایشی است از معماری هندسی کلمات؛ ردیف کتیبه‌ها که محرابی از حروف را ساخته‌اند؛ جلوه‌گاهی از کتابت کلمات به خط کوفی در فضای قدسی محراب. این خط همانندی فراوانی به «دین دبیره» یا خط اوستایی دارد؛ خطی که در معماری ایرانی نیز، فراوان دیده می‌شود. محراب بسیاری از مساجد تاریخی با کتیبه‌هایی از این دست تزیین شده‌اند و این‌جا مسعود صفاری، محرابی را با نگارش کلمات خلق کرده است.

نقاشی‌خط، ساحتی تازه از هنر است که در روزگار معاصر جان گرفته؛ مواجهه با خط به عنوان عنصری صرفا بصری؛ شکل‌هایی که از ترکیب‌بندی حروف و کلمات حاصل شده‌اند؛ مجموعه‌ای از فرم‌ها که نمایشی تازه از خط سنتی(این‌جا خط کوفی) است.

درباره نقاشی‌خط بیشتر بخوانید.

تابلو نقاشی محراب حروف مناسب چه کسانی است؟

خرید این اثر هنری به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که در جست‌وجوی ساحت‌های نو، درمیان باورها و اندیشه‌های کهن هستند. این اثر همچنین می‌تواند هدیه‌ای باشد به آن‌ها که به نقاشی‌خط و خوشنویسی علاقمند هستند.

دیگر آثار مسعود صفار

چهار تابلو نقاشی‌خط دیگر از این هنرمند را می‌توانید در گالری هیچا ببینید. تابلو نقاشی لعل کلمات، تابلو نقاشی مسیر طلایی، تابلو نقاشی سماع حروف و تابلو نقاشی اسماءالحسنی دیگر آثار مسعود صفار در گالری هیچا هستند.

این اثر در تاریخ بیست و نهم دی ماه هزاروچهارصدویک به جناب آقای «آرین زورچنگ» واگذار شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “محراب حروف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سبک
عنوان : قرص
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : تنیدگی
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب
قیمت :
مشاهده
عنوان : از مجموعه “می گرداند و می چرخد”
سایز : 78 * 118 سانتی متر
متریال : آکریلیک ، مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : کتیبه نور
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مواد ترکیبی
قیمت :
مشاهده