زیستن در جهان ذهنی

 دنیایی شخصی با عناصری که از ذهن هنرمند بیرون تراویده‌اند؛ جهانی در تضاد با هنر فیگوراتیو؛ هرچند گاه موتیف‌هایی از هنر فیگوراتیو هم به بوم نقاشی آبستره راه می‌یابند؛ موتیف‌هایی که صرفا جزیی از خود را در اثر به جا گذاشته‌اند.

به دست

راضیه وجدانی

توضیحات

تابلو نقاشی راضیه وجدانی که در ابعاد 150*199 سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده است؛ یک اثر آبستره یا هنر انتزاعی. هنر خلق جهان از دریچه ذهن هنرمند؛ موتیف‌هایی که صرفا ردپایی از خود در اثر به جا گذاشته‌اند؛ در هم آمیختگی رنگ‌ها و فرم‌ها. در هنر آبستره هنرمند در جایگاه خالق می‌نشیند و جهانش را خود خلق می‌‌کند؛ ویژگی‌های جهانی که هنرمند آبستره خلق می‌کند، لزوما با ویژگی‌های جهان فیزیکی که در آن زندگی می‌کنیم، همخوانی ندارد. هنرمند در قاب هنر آبستره جهانی را می‌سازد که در قاب بوم او آغاز شده و پایان گرفته است؛ دنیایی شخصی با عناصری که از ذهن هنرمند بیرون تراویده‌اند؛ جهانی در تضاد با هنر فیگوراتیو؛ هرچند گاه موتیف‌هایی از هنر فیگوراتیو هم به بوم نقاشی آبستره راه می‌یابند؛ موتیف‌هایی که صرفا جزیی از خود را در اثر به جا گذاشته‌اند.

هنرمندان ایران‌زمین از دیرباز از هنر آبستره در معماری‌، طراحی کاشی، قالی و مینیاتور بهره ‌برده‌اند؛ نقوش گیاهی، انسانی، حیوانی و البته نقوش خیالی که از طبیعت انتزاع شده و به شکل نقش‌مایه‌های متنوع درآمده، در آثار هنری به جا مانده از پیشینیان قابل مشاهده است.

راضیه وجدانی با همین پیشینه به سراغ هنر آبستره یا هنر انتزاعی رفته و آثارش را در این چارچوب خلق کرده است.

تابلو نقاشی زیستن در جهان ذهنی مناسب چه کسانی است؟

خرید این اثر را به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که ذهن‌هایی تأویل‌گرا دارند؛ ذهن‌هایی تأویل‌گرا از پدیده‌ها تفسیرهای متفاوتی دارند؛ نیز به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که همچنان که در جهان آشنای فیزیکی زندگی می‌کنند، در جهان ذهن‌شان هم زیست دارند و در هوای متفاوت آن نفس می‌کشند.

صاحب فعلی این اثر آقای مهدی حسین یار هستند.

دیگر آثار راضیه وجدانی در گالری هیچا

از راضیه وجدانی دو تابلونقاشی دیگردر گالری هیچا وجود دارد. جهانی محو در پس‌زمینه طرح‌ها و جهانی از خاطره‌های محو عنوان این دو اثر هنری است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زیستن در جهان ذهنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سبک
عنوان : بام آرزوها
سایز : 103 * 103 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت : 785,000,000ریال
مشاهده
عنوان : تناسخ
سایز : 80 * 120 سانتی متر
متریال : رنگ روغن
قیمت : 439,000,000ریال
مشاهده
عنوان : گلدان بی رنگ
سایز : 53 * 73 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت :
مشاهده
عنوان : ایندیگو
سایز : 100 * 100 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت :
مشاهده