اسماءالحسنی

نام‌های پروردگار، ساحت قدس کلمات الهی؛ اسماءالحسنی؛ نگارش نام‌های خداوند به خطی که در شمار نخستین‌خط‌های کتابت‌شده عربی است؛ نمایشی از خط کوفی، بیش از هزار سال پس از شکل‌گیری آن

به دست

مسعود صفار

توضیحات

تابلو نقاشی‌ اسماءالحسنی اثر نقاشی‌خط مسعود صفار است به ابعاد 100*100 سانتی‌متر که با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده است.

نام‌های پروردگار، ساحت قدس کلمات الهی؛ اسماءالحسنی؛ نگارش نام‌های خداوند به خطی که در شمار نخستین‌خط‌های کتابت‌شده عربی است؛ نمایشی از خط کوفی، بیش از هزار سال پس از شکل‌گیری آن؛ نخستین نسخه‌های قرآن را با این خط نوشته‌اند. این خط همانندی فراوانی به «دین دبیره» یا خط اوستایی دارد؛ خطی که در معماری ایرانی نیز، فراوان دیده می‌شود.

نقاشی‌خط، ساحتی تازه از هنر است که در روزگار معاصر جان گرفته؛ مواجهه با خط به عنوان عنصری صرفا بصری؛ شکل‌هایی که از ترکیب‌بندی حروف و کلمات حاصل شده‌اند؛ مجموعه‌ای از فرم‌ها که نمایشی تازه از خط سنتی(این‌جا خط کوفی) است.

درباره نقاشی‌خط بیشتر بخوانید.

در فرهنگ کهن ایرانی، عدد چهار و به تبع آن مربع و مکعب، نماد اکمال هستند و جلوه‌ای الهی دارند؛ همچنان که عدد دارای همین ویژگی‌هاست؛ از این رو، قاب این اثر مربع است؛ آن هم به ابعاد 100 در 100 سانتی‌متر.

تابلو نقاشی اسماءالحسنی مناسب چه کسانی است؟

خرید تابلو نقاشی اسماءالحسنی را به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که به عرفان اسلامی و عرفان‌های شرقی علاقمند هستند؛ همچنین به آن‌هایی که هنر ایران‌زمین را دوست دارند. خرید این اثر هنری به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که در جست‌وجوی ساحت‌های نو، درمیان باورها و اندیشه‌های کهن هستند.

دیگر تابلو نقاشی‌های مسعود صفار

چهار تابلو نقاشی‌خط دیگر از این هنرمند را می‌توانید در گالری هیچا ببینید. تابلو نقاشی لعل کلمات، تابلو نقاشی مسیر طلایی، تابلو نقاشی سماع حروف و تابلو نقاشی محراب حروف دیگر آثار مسعود صفار در گالری هیچا هستند.

این اثر در اسفند هزار و چهارصد و یک به جناب آقای «علی اصغر حمیدی» واگذار شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسماءالحسنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سبک
عنوان : قرص
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : تنیدگی
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب
قیمت :
مشاهده
عنوان : از مجموعه “می گرداند و می چرخد”
سایز : 78 * 118 سانتی متر
متریال : آکریلیک ، مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : کتیبه نور
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مواد ترکیبی
قیمت :
مشاهده